ד"ר מיכל אברך בר

סגל אקדמי בכיר בחוג לריפוי בעיסוק
חוג לריפוי בעיסוק סגל אקדמי בכיר
ד"ר מיכל אברך בר
טלפון פנימי: 03-6405433
טלפון נוסף: 03-6409104
פקס: 03-6409933
משרד: מקצוע הבריאות, 313

מידע כללי

ד"ר מיכל אברך בר, מרצה בכירה בחוג לריפוי בעיסוק, בית הספר למקצועות הבריאות, הפקולטה לרפואה. סיימה פוסט דוקטורט בחוג לריפוי בעיסוק ומדע העיסוק ב University of British Columbia (UBC) בוונקובר, קנדה.

חברה בועדת ה OSE - הועדה האירופאית לקידום המחקר במדע העיסוק.

קורות חיים

 

1990-1993     B.O.T. - Dept. of Occupational Therapy Tel Aviv University
1997-2002 M.Sc.O.T. - Dept. of Occupational Therapy Tel Aviv University
2003-2009 Ph.D.- Dept. of Occupational Therapy Tel Aviv University
2012-2013 Postdoctoral Fellow- Dept. of Occupational Science & Occupational Therapy   University of British Columbia, Vancouver

תחומי מחקר

המחקר שלי עוסק בקשרים המורכבים שבין מעורבות בעיסוקים, בריאות ורווחה אישית. זהו מחקר שנמצא תחת "מדע העיסוק" שהוא הדיסציפלינה האקדמית שעומדת בבסיס מקצוע הריפוי בעיסוק. הבנת האופן בו מעורבותם של אנשים בעיסוקים בחיי היום יום שלהם, משפיעה על בריאותם ורווחתם האישית, חשובה לפיתוח תוכניות התערבות במקצוע.
 

עיסוקים הם מעבר לעבודה בה מעורבים בני האדם, עיסוקים כוללים גם טיפול אישי, לימודים, פנאי ועוד. העיסוק המרכזי אותו אני חוקרת הוא הורות ובפרט אמהוּת. אמהוּת היא עיסוק מרכזי בחייהן של יותר מ 80% מהנשים בישראל ומאפיינים אישיים וסביבתיים מתערבים באופן בו הוא ישפיע על בריאות האישה ושביעות רצונה מהחיים. ההתייחסות לאמהוּת דרך מאפיינים עיסוקיים היא ייחודית למחקר בריפוי בעיסוק. במחקרים שלי אני בוחנת אמהוּת על הרצף בריאות – חולי, מנשים בריאות, אמהוֹת לילדים בריאים ועד אמהוֹת לילדים עם מגבלות שונות, אמהוֹת עם מגבלה או אבחנה מוגדרת או כאלו שמטפלות גם בבן זוג או הורה חולה. האופן בו אמהוֹת מתפקדות בחיי היום יום שלהן, משפיע בצורה ניכרת גם על תפקודם של ילדיהן. מטרת העל של המחקר שלי להוות רציונאל לפיתוח תוכניות התערבות בריפוי בעיסוק בקהילה שיענו על קשיים תפקודיים של נשים, בעיקר לאור תפקידן כאמהוֹת.

תחום מחקר נוסף הוא פיתוח והערכת יעילותם של תוכניות לימודים מתקדמות בהשכלה הגבוהה ובעיקר במקצועות הבריאות. בין השאר, נמדדת תרומתה של למידה פעילה בקבוצות קטנות בהתבסס על תיאורי מקרה (Problem-Based Learning) להתפתחותם המקצועית של סטודנטים למקצועות הבריאות והרפואה ומוכנותם לעבודת צוות (Interprofessional Collaboration - IPC).

פרסומים

  • Weinblatt, N., Ziv, N., & Avrech-Bar, M. (2000). The old lady from the supermarket - Categorization of occupation according to performance areas: Is it relevant for the elderly? Journal of Occupational Science7, 73-79.

 

  • Weinblatt, N., & Avrech-Bar, M. (2001). Postmodernism and its application to the field of occupational therapy. Canadian Journal of Occupational Therapy68, 164-170.

 

  • Weinblatt, N., Avrech Bar, M. (2003). Benefits of Leisure and their reflection in old age. Gerontology (Israel), 30, 47-61.

 

  • Weinblatt, N.,& Avrech-Bar, M. (2003). Rest: A qualitative exploration of the phenomenon. Occupational Therapy International10, 227-238.

 

  • Weinblatt, N., Avrech Bar, M. (2005). Where is rest in occupational therapy? Israeli Journal of Occupational Therapy14, 127-139.

 

  • Ratzon, N. Avrech Bar, M., & Halevy, Z. (2006). Accessibility surveys as a teaching tool and as a way to promote community accessibility. Israeli Journal of Occupational Therapy15, 83-91.

 

  • Bart, O., Avrech Bar, M., Rosenberg, L., Hamudot, V., & Jarus, T. (2011). Development and validation of the Documentation of Occupational Therapy Session during Intervention (D.O.T.S.I.). Research in Developmental Disabilities32, 719-726

 

  • Avrech Bar, M., Labock-Gal, D., & Jarus, T. (2011). Occupational performance, social support and satisfaction with life in single mothers compared with married mothers. Israeli Journal of Occupational Therapy20, 195-218.

 

  • Avrech Bar, M., Rubin, V., Gavrieal-Tyjchman, G., & Jarus, T. (2013). The validity and reliability of the modified version of the Role Checklist (M-RCL). Scandinavian Journal of Occupational Therapy20, 454-462.

 

  • Lipskaya-Velikovsky, L. Avrech Bar, M., & Bart, O. (2014). Context and psychosocial intervention in mental health. Scandinavian Journal of Occupational Therapy21, 136-144.

 

  • Avrech Bar, M., & Jarus, T. (2015). The effect of engagement in everyday occupations, role overload and social support on health and life satisfaction among mothers. International Journal of Environmental Research and Public Health, 12(6), 6045-6065.

 

  • Avrech Bar, M., Jlole Majadla, S.,& Bart, O. (2015). Managing everyday occupations as a predictor of health and life satisfaction among mothers of children with ADHD. Journal of Attention Disorders, September 4 [Epub ahead of print]. 

 

  • Avrech Bar, M., Shelef, L., & Bart, O. (2016). Do participation and self-efficacy of mothers to children with ASD predict their children participation? Research in Autism Spectrum Disorders, 24, 1-10. 

 

  • Avrech Bar, M., Jarus, T., Wada, M., Rechtman, L., & Noy, E. (2016). Male-to-female transitions: Implications for occupational performance history, health, and life satisfaction. Canadian Journal of Occupational Therapy, 83(2), 72-82. 

 

  • Avrech Bar, M., Forwell, S., & Backman, C. (2016). Ascribing meaning to occupation: An example from healthy, working mothers. OTJR: Occupation, participation and Health, 36, 148-158. 

 

  • Avrech Bar, M., Ratzon, N. Z. (2016). Enhancing occupational therapy students' knowledge, competence, awareness, and interest in accessibility. Hong Kong Journal of Occupational Therapy, 27, 18-25.

 

  • Avrech Bar, M., Pade, M., Jarus, T., Gat, S., Kaufman Cohen, Y., & Lipskaya-Velikovsky, L. (2018). Problem-Based learning in occupational therapy curriculum – Implications and challenges. Disability and Rehabilitation40, 2098-2104.

 

  • Avrech Bar, M., Katz Leurer, M., Warshawski, S., Itzhaki, M. (2018). The Role of personal resilience and personality traits of healthcare students on their attitudes towards interprofessional collaboration. Nurse Education Today, 61, 36-42.

 

  • Rand, D., Givon, N., & Avrech Bar, M. (2018). A video-game group intervention: Experiences and perceptions of adults with chronic stroke and their therapists. Canadian Journal of Occupational Therapy, 85, 158-168.

 

  • Rosenberg, L., Pade, M., Reizis, H., & Avrech Bar, M. (2019). Associations between meaning of everyday activities and participation among children. American Journal of Occupational Therapy, 73.

 

  • Strauss, Z., Avrech Bar, M., Stanger, V. (2019). Fatherhood of a premature infant: “A rough rollercoaster ride”. Journal of Family Issues, 40, 982-1000.

 

  • Clouston, T. J., Avrech Bar, M., Dür, M., Jones, J., Ilper, N., Kristensen, H. K., & Whitcombe, S. W. (2019). Occupational science research and practice: A brief report on European perspectives based on an online-survey. Journal of Occupational Science26, 329-335.

 

  • Gat, S., Pade, M., & Avrech Bar, M. (2019). A picture paints a thousand words: Collage-making in higher education problem-based learning. Australian Journal of Adult Learning59(2), 170-196.

 

  • Treisman, H., Ratzon, N. Z., Itzkovich, M. & Avrech Bar, M. (2020). Performance of everyday occupations and perceived health of spouses of men with spinal cord injury at discharge and 6-months later. Spine, 45, 580-1586. 

 

  • Rosenberg, L., Avrech Bar, M. (2020). The perceived meaning of occupations among children: Correlations with children's socio-emotional characteristics and executive functions. Australian Occupational Therapy Journal, 67, 572-580.

 

  • Itzhaki, M., Katz Leurer, M., Warshawski, S., & Avrech Bar, M. (2020).  Preparedness of health professions students for Interprofessional Collaboration: A mixed method study. Teaching in Higher Education, doi: 10.1080/13562517.2020.1769057.
  • Avrech Bar, M., Dao, T. T., Vlodarchyk, L. R., & Backman, C. L. (2021). Fatherhood experiences of men with Inflammatory Arthritis: A preliminary grounded theory. Arthritis Care & Research, 73(6), 885-892.

 

  • Bart, O., Rosenfeld, M., Morag, I. Strauss, Z., & Avrech Bar, M. (2022). Do occupational performance and social support predict health and well-being among mothers of preterm infants? Journal of Child and Family Studies31, 1761-1770.

 

  • Maman, R., Rand, D., & Avrech Bar, M. (2022). A scoping review of the maternal role at older age; Perceptions and occupations. International Journal of Environmental Research and Public Health19, 492.

 

  • Occupational Science Europe Research Committee:, Morville, A. L., Jones, J., Avrech Bar, M., Clouston, T., Dür, M., ... & Kaae Kristensen, H. (2022). A scoping review on occupational science research in European contexts. Scandinavian Journal of Occupational Therapy, 1-16.

 

  • Rosenberg, M., Bar-Shalita, T., Weiss, M., Rahav, G., & Avrech Bar, M. (2023). Associations between daily routines and social support among women with chronic fatigue syndrome. Scandinavian Journal of Occupational Therapy, DOI: 10.1080/11038128.2023.2200580

 

  • Gabis, L. V., Shaham, M., Attia, O. L., Kowal, T., David, S., Banet-Levi, Y., Shahar, S., Gabis, D., Mla-Topf, D., Avrech Bar, M., Bart, O. & Segal, O. (2023). An escalating continuum of learning and attention difficulties from premutation to full mutation in female carriers of FMR1 expansion. Frontiers in Neurology14.

 

  • ‏Maman R, Rand D, Avrech Bar M. (2023). How do older women perceive the occupations and activities within their maternal role? Findings from an exploratory survey. PLoS One, 18(5).

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>