טיפול קוגניטיבי התנהגותי לאינסומניה במבוגרים ובילדים - תשפ"ב

הרחב הכל
מבוא ומטרות

תכנית לימודים במתכונת פרונטלית

הפרעות שינה שכיחות באוכלוסייה ובעלות השלכות על תפקודם הפיזי, התנהגותי והנפשי של מבוגרים וילדים. אינסומניה (נדודי שינה) הינה אחת התופעות השכיחות מבין הפרעות השינה. הקו הראשון המומלץ בטיפול באינסומניה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי.  אולם דווקא ההיבטים ההתנהגותיים אינם מקבלים מענה במסגרות הטיפוליות הקיימות. בנוסף ,במרבית מסלולי ההכשרה במקצועות הקליניים לא ניתנים קורסים בתחום רפואת השינה ובכלל אינסומניה ועל כן מטפלים רבים נחשפים לנושא באופן מינימלי אם בכלל. התכנית עוסקת בהקניית ידע נרחב בתחום רפואת השינה וכלים לטיפול התנהגותי וקוגניטיבי בהפרעות שינה לרבות אינסומניה והפרעות בתזמון שינה בילדים, מתבגרים ומבוגרים.

מתכונת

מתכונת לימודים פרונטלית.

פרט למפגש אחד א-סינכרוני - צפייה בהרצאות מוקלטות באתר ה-Moodle בתאריך 22.10.21

צוות הקורס

רכזות הקורס: ד"ר כוכב בן הרוש | ד"ר אילנה הירסטון

ועדה מייעצת: פרופ' ריבי טאומן | ד"ר מירב כהן ציון | ד"ר אילנה הירסטון

צוות היגוי: פרופ' ריבי טאומן | פרופ' תמר שוחט | פרופ' אורנה צ'ישנסקי | פרופ' ליאת טיקוצקי | ד"ר מירב כהן ציון | ד"ר רחל דהן | ד"ר כוכב בן הרוש

תכנית הקורס
קהל יעד

קלינאים בדרגת MA ומעלה במקצועות הרפואה והפרא-רפואה, לרבות רופאים, פסיכולוגים, סיעוד, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, מטפלים באומנויות ומטפלים בדיסציפלינות נוספות, המעוניינים להרחיב ידע תיאורטי ולרכוש כלים לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בבעיות שינה במסגרת עבודתם הקלינית.

מועד ומקום

ימי שישי, בין השעות 08:30 – 12:30, מידי שבוע.

חדר 120, הפקולטה לרפואה

שכ"ל והרשמה

3,250 ₪ לסמסטר

הרשמה מקוונת כאן

מידע נוסף

דרישות הקורס: הלומדים יתבקשו להציג בתום הקורס תיאור מקרה של טיפול בהפרעות שינה במבוגרים ו/או בילדים.

בסיום הקורס יתקיים מבחן על כל החומר הנלמד.

מסיימי הקורס יוכלו להצטרף לחברה הישראלית לחקר השינה מטעם הר"י כחבר נלווה או כחבר מן המניין על פי מידת העיסוק שלו/ה בתחום השינה.

נוכחות: אישור לימודים סמסטריאלי יינתן רק אם הלומד השתתף לפחות ב- 75% מהמפגשים ועמד במטלות הקורס. 
 

נקודות זכות: 25 נקודות לקורס

פתיחת הקורס מותנית במספר הנרשמים.
 

ספר חובה לקורס:
1. PERLIS, M.L., JUNGQUIST, C., SMITH, M.T., POSNER, D. (2005). COGNITIVE BEHAVIORAL TREATMENT OF INSOMNIA: A SESSION-BY-SESSION GUIDE. 
2. MINDELL, J.A., & OWENS, J.A. (2015). A CLINICAL GUIDE TO PEDIATRIC SLEEP: DIAGNOSIS AND MANAGEMENT OF SLEEP PROBLEMS (3RT ED.). WOLTERS KLUWER

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>