רשימת תכניות לימוד של קבוצת הלמידה - 103

הרחב הכל

לתכנית סמסטר ב'>>

* ייתכנו שינויים בתכנית הלימדים.

 

מידע נוסף על הקורסים בתכנית:

(EBM) Evidence Based Medicine

מנחים:

ד"ר דלית בלום | מדריכים אורחים

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי במשך סמסטר.

מטרות הקורס:

רפואה מבוססת על ראיות מייצגת שיטת עבודה המכוונת לשיפור ההחלטות הקליניות לטובת המטופל על סמך מידע עדכני.

בקורס נלמד את עיקרי השיטה, נאתר החלטות קליניות מתוך הפרקטיקה היום-יומית, ונבדוק אותן תוך שימוש במסלול מובנה הכולל את הנושאים הבאים:

  1. תרגום חסר בידע לשאלה כמותית.
  2. איתור המידע הרלוונטי תוך שימוש במאגרי מידע אלקטרוניים.
  3. הערכה שיטתית של תקפות המידע.
  4. הבהרת גודל התוצאות ומידת הביטחון שלנו בדיוקו.
  5. הבהרת התועלת האמיתית לחולה תוך התייחסות לייחודיותו.

שיטת הדרכה:

הרצאות מבוא מוקלטות, תרגול ניתוח מאמרים, תרגול חיפוש ספרות איכותית בכיתת מחשבים.

שיטת הערכה:

מבחן וביצוע תרגילים.

פדיאטריה 1

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי במשך סמסטר.

מטרות הקורס:

דיון בבעיות שכיחות של ילדים המטופלים על-ידי רופא משפחה.

נושאי הקורס:

רפואת ילדים בתמונות, בדיקת תינוק בריא, חיסונים, גישה לאי שקט בתינוק, גישה לחום, זיהומים בדרכי שתן, גסטרואנטריטיס, שיעול, אסטמה, רפואת מתבגרים, הפרעות קשב וריכוז, אנמיה, צליעה ומחלות מפרקים.

שיטת הדרכה:

הרצאות ודיוני מקרים.

שיטת הערכה:

מבחן מסכם.

רפואה דחופה

מרכזת קורס: 

ד"ר עדי טאוב כפרי | ד"ר נטאלי חזן תירוש

מדריכים:

מרצים אורחים

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי במשך סמסטר.

מטרות הקורס:

הקניית ידע ומיומנות בבעיות מסכנות חיים השכיחות בפרקטיקה של רופא המשפחה, במבוגרים וילדים.

נושאי הקורס:

קוצר נשימה, כאבים בחזה, מצבי חירום המתבטאים באק"ג, אנפילקסיס, הפרעות נוירולוגיות במבוגרים ובילדים, חבלות בילדים ומבוגרים, בטן חריפה, פגיעות סביבתיות, הרעלות, הילד במצב חירום.

שיטת הדרכה:

הרצאות, הצגות מקרים ודיון.

שיטת הערכה:

הגשת תרגילים ומטלות לאורך הקורס

קבוצת באלינט

מנחים:

יעודכן בהמשך

תדירות:

שיעור פעם בשלושה שבועות , שני סמסטרים (8 מפגשים).

מטרות הקורס:

  • לעודד  רופאים  לבדוק  ולהעריך  את  המיומנויות  הבין - אישיות שלהם ולהכיר במגבלותיהם
  • לשפר את  התובנות  לגבי דרכי התקשורת  של המטופלים (מוצהר ולא מוצהר) ואת ה"חושים" האינטואיטיביים של הרופא
  • לאפשר  לרופאים  לשים  לב  לערכיהם  ולפתח  מודעות ל"נקודות השחורות" שלהם בתקשורת עם המטופלים
  • לאפשר לרופאים לגבש את זהותם המקצועית 

שיטת הערכה:

מוצגים מקרים לדיון. המקרים הם מתוך מגוון האירועים של מפגשים בין רופא לחולה שבדרך כלל גרמו אי-נחת בקשר או אי-נחת עם הערכים הפנימיים של הרופא.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>