רשימת תכניות לימוד של קבוצת הלמידה - 103
מנחים:
ד"ר דלית בלום | מדריכים אורחים
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
רפואה מבוססת על ראיות מייצגת שיטת עבודה המכוונת לשיפור ההחלטות הקליניות לטובת המטופל על סמך מידע עדכני.
בקורס נלמד את עיקרי השיטה, נאתר החלטות קליניות מתוך הפרקטיקה היום-יומית, ונבדוק אותן תוך שימוש במסלול מובנה הכולל את הנושאים הבאים:
- תרגום חסר בידע לשאלה כמותית.
- איתור המידע הרלוונטי תוך שימוש במאגרי מידע אלקטרוניים.
- הערכה שיטתית של תקפות המידע.
- הבהרת גודל התוצאות ומידת הביטחון שלנו בדיוקו.
- הבהרת התועלת האמיתית לחולה תוך התייחסות לייחודיותו.
שיטת הדרכה:
הרצאות מבוא מוקלטות, תרגול ניתוח מאמרים, תרגול חיפוש ספרות איכותית בכיתת מחשבים.
שיטת הערכה:
מבחן וביצוע תרגילים.
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
דיון בבעיות שכיחות של ילדים המטופלים על-ידי רופא משפחה.
נושאי הקורס:
רפואת ילדים בתמונות, בדיקת תינוק בריא, חיסונים, גישה לאי שקט בתינוק, גישה לחום, זיהומים בדרכי שתן, גסטרואנטריטיס, שיעול, אסטמה, רפואת מתבגרים, הפרעות קשב וריכוז, אנמיה, צליעה ומחלות מפרקים.
שיטת הדרכה:
הרצאות ודיוני מקרים.
שיטת הערכה:
מבחן מסכם.
מרכזת קורס:
ד"ר עדי טאוב כפרי | ד"ר נטאלי חזן תירוש
מדריכים:
מרצים אורחים
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
הקניית ידע ומיומנות בבעיות מסכנות חיים השכיחות בפרקטיקה של רופא המשפחה, במבוגרים וילדים.
נושאי הקורס:
קוצר נשימה, כאבים בחזה, מצבי חירום המתבטאים באק"ג, אנפילקסיס, הפרעות נוירולוגיות במבוגרים ובילדים, חבלות בילדים ומבוגרים, בטן חריפה, פגיעות סביבתיות, הרעלות, הילד במצב חירום.
שיטת הדרכה:
הרצאות, הצגות מקרים ודיון.
שיטת הערכה:
הגשת תרגילים ומטלות לאורך הקורס
מנחים:
יעודכן בהמשך
תדירות:
שיעור פעם בשלושה שבועות , שני סמסטרים (8 מפגשים).
מטרות הקורס:
- לעודד רופאים לבדוק ולהעריך את המיומנויות הבין - אישיות שלהם ולהכיר במגבלותיהם
- לשפר את התובנות לגבי דרכי התקשורת של המטופלים (מוצהר ולא מוצהר) ואת ה"חושים" האינטואיטיביים של הרופא
- לאפשר לרופאים לשים לב לערכיהם ולפתח מודעות ל"נקודות השחורות" שלהם בתקשורת עם המטופלים
- לאפשר לרופאים לגבש את זהותם המקצועית
שיטת הערכה:
מוצגים מקרים לדיון. המקרים הם מתוך מגוון האירועים של מפגשים בין רופא לחולה שבדרך כלל גרמו אי-נחת בקשר או אי-נחת עם הערכים הפנימיים של הרופא.