מסלולי לימוד בתכנית המוסמך

לימודים לתואר "מוסמך אוניברסיטה בריפוי בעיסוק"  (M.Sc.OT) עם תזה וללא עבודת תזה- (מסלול פרויקט)

סטודנט שבחר במסלול עם תיזה, אנו ממליצים על הגשת הצעת המחקר באמצע הסמסטר השני ללימודים.
סטודנט שבחר במסלול פרויקט יגיש את חובות המסלול בתום הסמסטר השלישי ללימודים.


דרישות לקבלת התואר

  • סיום בהצלחה של כל הקורסים שנלמדו
  • הגשת עבודת גמר 
  • עמידה בבחינת גמר

 
מסלול תיזה- ציון הגמר

הציון הסופי לתואר שני ישוקלל  כדלקמן:

 1.      ציון משוקלל של הציונים            50%                                 
          במקצועות הלימוד                    
 
2.       ציון עבודת הגמר המורכב מ:

  • ציון מנחה (מנחי) העבודה     25.0%                            
  • ציון השופטים                     12.5%                              
  • ציון הבחינה בעל פה            12.5%      

 

מטרת התזה:

מטרת עבודת התזה היא להכשיר את הסטודנטיות לעריכת מחקר ראשוני, העומד בדרישות להשלמת תואר שני מחקרי בריפוי בעיסוק. בנוסף, עבודת התזה תשמש הכנה להמשך לימודים לתואר שלישי או/ו ביצוע מחקרים קליניים או עצמאיים במערכת הבריאות, החינוך, והקהילה. על המחקר להיות בזיקה לעולם התוכן של ריפוי בעיסוק או מדע העיסוק.

 

מיומנויות מחקר נדרשות במהלך התזה, מצופה מהסטודנטית לרכוש ולהפגין שליטה במיומנויות המחקר הבאות:
 

1. תכנון המחקר: גיבוש שאלת המחקר, עריכת סקירת ספרות, כתיבת רציונל המחקר, בחירת כלים מתאימים, חשיבה לגבי רצף העברת הכלים, וניתוח הנתונים.

2. הכנת ו/או הכרת הטפסים לבקשה לאישור ועדת אתיקה הספציפיים למחקר (כולל ועדת הלסינקי, במידת הצורך).

3. הכרת כלי המחקר הן מההיבט התיאורטי והן מההיבט המעשי כלומר, התנסות ראשונית בהעברת הכלים באופן בו ייעשה בהם שימוש במחקר (מקרוב, מרחוק או מקוון) אך לא בהכרח באוכלוסיית המחקר.

4. גיוס משתתפים (שיכול להיעשות על ידי הסטודנטית באופן עצמאי וגם כחלק ממחקר רחב יותר) ואיסוף נתונים, אשר יכלול העברת כלים, שאלונים, ומבחנים פיזיים ואו דיגיטליים (מרחוק, מקרוב או מקוון אנונימי).

5. ארגון, עיבוד, וניתוח הנתונים שנאספו.

6. כתיבת עבודת תזה על פי הנחיות החוג.

 

סוגי מחקרים אפשריים החוג מעודד מגוון גישות מחקריות בעבודות התזה, בהתאם לשאלת המחקר, מטרות העבודה והמתודולוגיה המתאימה. ניתן לבצע תזה המבוססת על:

  • מחקר כמותי
  • מחקר איכותני
  • מחקר משולב (כמותי ואיכותני)

 

סוגי מחקרים שאינם אפשריים

מחקר על מחקרים, כגון: Scoping review, Systematic review, Meta-analysis

ניתוח ראשוני של תמלולים של ראיונות עומק, שלא נערכו על ידי הסטודנטית

 

בסוגי המחקרים הבאים יש להבטיח שהסטודנטית תרכוש במהלך העבודה על התיזה את מיומנויות המחקר הרשומות לעיל בנוסף לפירוט המופיע בהמשך.

 

שימוש בנתונים קיימים כאשר נעשה שימוש בנתונים קיימים, מצופה מהסטודנטית:

א. להתנסות בגיוס נבדקים ואיסוף נתונים שיכלול את כלי המחקר שנבחרו למחקרה מתוך כוונה להשתמש בנתונים אילו במחקרה, בנוסף לנתונים הקיימים.

ב. לעבור קורס סטטיסטיקה מתקדם.

 

שילוב במחקר קיים כאשר עבודת התזה משתלבת במסגרת מחקר רחב יותר (כגון עבודת דוקטורט או מחקר של המנחה), על הסטודנטית לתרום רכיב עצמאי ומשמעותי, אשר יכלול:

  • שאלת מחקר נפרדת מזו של המחקר הראשי.
  • סקירת ספרות עצמאית.
  •  ייתכן שגם שימוש בכלי מדידה נוסף, פיתוח כלי חדש או שאלון ייעודי.
  • במידת הצורך, יש לעדכן את הבקשה לוועדת האתיקה בהתאם לרכיב העצמאי בתזה.

 

הערה: מקרים מיוחדים יידונו בפורום הסגל הבכיר. יש להגיש בקשה לדיון טרם כתיבת הצעת המחקר.

 

מסלול פרויקט - ציון הגמר

הציון הסופי ישוקלל כדלקמן:

  • ממוצע ציונים בקורסים   75%
  • ציון פרויקט הגמר         25%  

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>