קורס "יחד": קורס רב-מקצועי לפיתוח עבודת צוות

סטודנטיות המשתתפות בקורס "יחד"
סטודנטיות המשתתפות בקורס "יחד"

רק אצלנו: קורס יחיד ומיוחד ללמידה אחרת

"יחד: הקורס הרב-מקצועי לפיתוח עבודת צוות"

יוזמי הקורס: פרופ' עמי פישמן (רפואה) ופרופ' ליאת קישון-רבין (מקצועות הבריאות)

פיתוח אקדמי:  ד"ר מרגלית פדהד"ר מיכל אברך בר

 

מבוא

קורס ראשון מסוגו בארץ בו לומדים יחד סטודנטים לרפואה וסטודנטים ממקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, סיעוד, ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת). הקורס מהווה התנסות ראשונה של הסטודנטים בחשיבה המאפיינת עבודת צוות רב-מקצועי, כפי שהם צפויים לחוות לאחר סיום הלימודים. הלמידה המשותפת של סטודנטים ממקצועות הבריאות השונים תעניק להם הזדמנות ראשונית להכיר את התפקיד ומגרשי האחריות של חברי הצוות מהמקצועות האחרים.

 

מטרת הקורס

  1. יצירת אינטראקציה בין סטודנטים מתחומי המקצועות השונים המעורבים באבחון, טיפול ושיקום של המטופלים ובכך לדייק בטיב הטיפול בהתבסס על הסתכלות הוליסטית על המטופל;
  2. לפתח אצל הסטודנטים ממקצועות הבריאות והרפואה את היכולת לעבודת צוות פורייה כאשר הצוות מורכב מאנשי טיפול שונים.

 

שיטת ההוראה

הלמידה תתבצע בקבוצות קטנות ותתבסס על תיאורי מקרהProblem Based Learning  (PBL) המדמים את המציאות הקלינית. תיאורי המקרה פותחו על ידי אנשי סגל מהמקצועות המשתתפים בקורס על מנת לתת לסטודנט הזדמנות לרכוש ידע בתחומים הרלוונטיים למקרים באמצעות הסטודנטים האחרים. למידה מבוססת תיאורי מקרה מאפשרת העמקה בסוגיות הקשורות לעבודת צוות, תהליך ההתערבות הכולל הערכה, הכרת אבחונים, בחירת אסטרטגיות ושיטות להתערבות, הגדרת מטרות טיפול ואמצעי טיפול. כמו-כן, היא מאפשרת לפתח חשיבה ביקורתית ומקורית תוך התייחסות למקרה מהיבטי התחומים המקצועיים השונים. כל קבוצה תעבוד בליווי מנחה בעזרתה תימצא את הדרכים המתאימות לה לחקור כל תיאור מקרה. הקבוצה תקבע אילו נושאים לחקור וכיצד, וזאת בהתאם למטרות הלמידה של הקבוצה ושל הקורס. מומלץ לבצע במפגשים סימולציה של ישיבת צוות סביב תיאור המקרה. בסיום כל מפגש יערך משוב קצר לשיפור ושימור תפקוד הסטודנטים והמנחה ביחס לאותו מפגש.

 

דרכי הוראה

הקורס יכלול 7 מפגשים (אחת לשבועיים) כאשר מחציתם לפחות יערכו באופן מקוון בעזרת תוכנת ZOOM. כל מפגש יערך כשעה וחצי ביום קבוע בשבוע מ 17:00 עד 18:30. תהיה אפשרות לקבוצה לשנות את השעות והימים שנקבעו מראש בתנאי שזה מתאים לכל חברי הקבוצה (כולל המנחה).

 

דרישות הקורס

בקורס נדרשת נוכחות מלאה והשתתפות פעילה בכל מפגשי הקבוצה.

קריאה שוטפת של מאמרים בהתאם לנושאי הלמידה.

הגשת הסיכומים שהוכנו לכל מפגש למנחה בפורום המיועד לכך ב Moodle.

מפגש משוב במפגש האחרון של הסמסטר לצורך הערכת תפקוד הסטודנטים והמנחה.

 

ציון הקורס

ציון הקורס יינתן ע"י המנחה בהתאם לביצועי הסטודנטים במהלך הקורס.

 

מרכזי הקורס בכל חוג

ד"ר מיכל יצחקי וד"ר סיגלית ורשבסקי (החוג לסיעוד) itzhakim@tauex.tau.ac.il

sigalwar@tauex.tau.ac.il

ד"ר אפרת אריאל (החוג לפיזיותרפיה) arielefr@tauex.tau.ac.il

גב' שרה גת (החוג לריפוי בעיסוק) gatsara@tauex.tau.ac.il

גב' טל אורון (החוג להפרעות בתקשורת) talsadov@gmail.com

ד"ר -   TBA  (רפואה)

 

* הקורס זכה בפרס חדשנות בלמידה לשנת תשע"ט מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>