רשימת תכניות לימוד של קבוצת הלמידה - 104
מנחים:
רכזת ד"ר אירמה עמית | ד"ר טל פרגר- גלר | ומרצים אורחים.
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
- העצמת הידע והמיומנות של רופא המשפחה בניהול הטיפול בכאב .
- העצמת הידע והכרת שיטות הטיפול התרופתי ושיטות טיפול אחרות (טיפולים ידניים, טיפולים באמצעות מכשור, טיפולים פולשניים, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, תרגול עצמי ואחרים).
- העצמת ידע וגישה לרפואה פליאטיבית.
שיטת הדרכה:
הרצאות פרונטליות ודיון מקרים.
שיטת הערכה:
מבחן מסכם.
מנחים:
ד"ר שירלי שפירא בן דוד | מרצים אורחים
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
בקורס נתמקד בנקודת המבט של רופא.ת המשפחה בהתמודדות עם בעיות שכיחות בתחומים: מחלות זיהומיות, רפואת עור וכירורגיה במרפאה הראשונית. ההרצאות מספקות מידע עדכני בתחום הרלוונטי, ומבוססות בעיקרן על מקרים קליניים שכיחים מחיי היום יום.
נושאי הקורס:
- אורולוגיה: מיניות הגבר, גישה לתסמיני LUTS.
- מחלות זיוהומיות: שימוש מושכל באנטיביוטיקה, חיסוני מבוגרים, רפואת מטיילים ועוד.
- דרמטולוגיה: בשיעורים יושם דגש על גישה קלינית למצבים שכיחים ולמצבים ש"אסור לפספס" בנושאי רפואת עור.
- כירורגיה: בירור גושים בשד, גישה לבעיות אנורקטליות.
מנחים:
יפורסם בהמשך.
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
הקורס מקנה כלים להערכת הקשיש מבחינה תפקודית וקוגניטיבית, ומיומנויות באספקטים הייחודיים לקשיש החולה במחלות שונות.
נושאי הקורס:
דמנציה, דיכאון, נפילות, שיקום, אי-שליטה על הסוגרים, סוגיות בטיפול באמצעות תרופות וכן התמודדות עם החולה המרותק.
שיטת הדרכה:
הרצאות ודיוני מקרים.
שיטת הערכה:
עבודה מסכמת.
מנחים:
ד"ר גילי עופר-ביאלר | עו"ס רוני עצבה | ד"ר שירי ברצ'ילון | עו"ס יעל אלון
תדירות המפגשים:
שיעור פעם בשלושה שבועות, שני סמסטרים (8 מפגשים).
מטרות הקורס:
- לעודד רופאים לבדוק ולהעריך את המיומנויות הבין - אישיות שלהם ולהכיר במגבלותיהם
- לשפר את התובנות לגבי דרכי התקשורת של המטופלים (מוצהר ולא מוצהר) ואת ה"חושים" האינטואיטיביים של הרופא
- לאפשר לרופאים לשים לב לערכיהם ולפתח מודעות ל"נקודות השחורות" שלהם בתקשורת עם המטופלים
- לאפשר לרופאים לגבש את זהותם המקצועית
שיטת הדרכה:
מוצגים מקרים לדיון. המקרים הם מתוך מגוון האירועים של מפגשים בין רופא לחולה שבדרך כלל גרמו אי-נחת בקשר או אי-נחת עם הערכים הפנימיים של הרופא.