רשימת תכניות לימוד של קבוצת הלמידה - 104

הרחב הכל

לתכנית סמסטר א'>>

* ייתכנו שינויים בתכנית הלימדים.

 

מידע נוסף על הקורסים בתכנית:

רפואת כאב

מנחים:

רכזת ד"ר אירמה עמית | ד"ר טל פרגר- גלר | ומרצים אורחים.

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי במשך סמסטר.

מטרות הקורס:

  • העצמת הידע והמיומנות של רופא המשפחה בניהול הטיפול בכאב .
  • העצמת הידע והכרת שיטות הטיפול התרופתי ושיטות טיפול אחרות (טיפולים ידניים, טיפולים באמצעות מכשור, טיפולים פולשניים, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, תרגול עצמי ואחרים).
  • העצמת ידע וגישה לרפואה פליאטיבית.

שיטת הדרכה:

הרצאות פרונטליות ודיון מקרים.

שיטת הערכה:

מבחן מסכם.

רפואה תחומית 2

מנחים:

ד"ר שירלי שפירא בן דוד | מרצים אורחים

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי במשך סמסטר.

מטרות הקורס:

בקורס נתמקד בנקודת המבט של רופא.ת המשפחה בהתמודדות עם בעיות שכיחות בתחומים: מחלות זיהומיות, רפואת עור וכירורגיה במרפאה הראשונית. ההרצאות מספקות מידע עדכני בתחום הרלוונטי, ומבוססות בעיקרן על מקרים קליניים שכיחים מחיי היום יום.

נושאי הקורס:

  • אורולוגיה: מיניות הגבר, גישה לתסמיני LUTS.
  • מחלות זיוהומיות: שימוש מושכל באנטיביוטיקה, חיסוני מבוגרים, רפואת מטיילים ועוד.
  • דרמטולוגיה: בשיעורים יושם דגש על גישה קלינית למצבים שכיחים ולמצבים ש"אסור לפספס" בנושאי רפואת עור.
  • כירורגיה: בירור גושים בשד, גישה לבעיות אנורקטליות.
גריאטריה

מנחים:

יפורסם בהמשך.

תדירות המפגשים:

מפגש שבועי במשך סמסטר.

מטרות הקורס:

הקורס מקנה כלים להערכת הקשיש מבחינה תפקודית וקוגניטיבית, ומיומנויות באספקטים הייחודיים לקשיש החולה במחלות שונות.

נושאי הקורס:

דמנציה, דיכאון, נפילות, שיקום, אי-שליטה על הסוגרים, סוגיות בטיפול באמצעות תרופות וכן התמודדות עם החולה המרותק.

שיטת הדרכה:

הרצאות ודיוני מקרים.

שיטת הערכה:

עבודה מסכמת.

מנחים:

ד"ר גילי עופר-ביאלר | עו"ס רוני עצבה | ד"ר שירי ברצ'ילון | עו"ס יעל אלון

תדירות המפגשים:

שיעור פעם בשלושה שבועות, שני סמסטרים (8 מפגשים).

מטרות הקורס:

  • לעודד  רופאים  לבדוק  ולהעריך  את  המיומנויות  הבין - אישיות שלהם ולהכיר במגבלותיהם
  • לשפר את  התובנות  לגבי דרכי התקשורת  של המטופלים (מוצהר ולא מוצהר) ואת ה"חושים" האינטואיטיביים של הרופא
  • לאפשר  לרופאים  לשים  לב  לערכיהם  ולפתח  מודעות ל"נקודות השחורות" שלהם בתקשורת עם המטופלים
  • לאפשר לרופאים לגבש את זהותם המקצועית

שיטת הדרכה:

מוצגים מקרים לדיון. המקרים הם מתוך מגוון האירועים של מפגשים בין רופא לחולה שבדרך כלל גרמו אי-נחת בקשר או אי-נחת עם הערכים הפנימיים של הרופא.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>