ד"ר סיגלית ורשבסקי

  • סגל אקדמי בכיר בחוג לסיעוד-תכנית כללית
חוג לסיעוד-תכנית כללית סגל אקדמי בכיר
ד"ר סיגלית ורשבסקי
טלפון פנימי: 03-6405456

מחקר

ד''ר סיגלית ורשבסקי מכהנת כראש התוכנית הכללית לקראת תואר BA ואח/ות מוסמכת , בחוג לסיעוד, ביה''ס למקצועות הבריאות. בעבר, כהנה במהלך שנתיים כראש תוכנית מסלול ''פסגה'' עתודאים בסיעוד בשיתוף חיל הרפואה בצה''ל.
סיגלית הינה בוגרת ביה''ס לסיעוד ''דינה'' במרכז הרפואי רבין, פ''ת כעתודאית. בצבא שרתה כקצינה בחיל הרפואה ועם שחרורה השתלבה כאחות במחלקה כירורגית רב-תחומית.
במקביל לעבודתה סיימה תואר שני בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב וקורס על בסיסי בטיפול נמרץ ילדים ופגים. סיגלית עבדה כמדריכה קלינית במחלקות הילדים של ביה''ח לילדים דנה-מרכז רפואי איכילוב ורכזה את חטיבת סיעוד הילד והמתבגר בביה''ס האקדמי לאחיות ''שיינברון'', איכילוב. במהלך עבודתה בביה''ס לאחיות רכזה קורסים שונים והייתה שותפה לפיתוח תוכניות לימודים במגוון מסלולים.
סיגלית סיימה את  לימודי הדוקטורט בנושא ''שיתוף פעולה רב מקצועי בצוותי בריאות'' במחלקה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון שבנגב.
 

Academic Appointments

Nursing education

Pediatric nursing

Interprofessional education and collaboration

Case management

Nursing informatics

Caring in nursing

Awards and Prizes

Warshwaski S, Kreitler S & Eranfeld M. Cognitive orientation and coping styles as predictors of life quality perception among Chron's disease patients. Body of Knowledge.  2005, 1, 57-63.


Warshwaski S. Pediatric patient's involvement in decision making during hospitalization.  
  The Israeli Nurse. 2009,180, 28-31.


Warshwaski S. The state of collaborative work with nurses in Israel: a mixed method study. The International Journal of Health Planning and Management. 2016, 31, 396–413.


Warshawski S, Barnoy S & Itzhaki M. Factors associated with nursing students' resilience: Communication skills course, use of social media and satisfaction with clinical placement. Journal of Professional Nursing. 2016,33, 153-161.


Warshwaski S, Barnoy S & Kagan I. Professional, generational, and gender differences in perception of organizational values among Israeli physicians and nurses: Implications for retention. Journal of Interprofessional care. 2017, 31, 696-704.


Avrech Bar M, Katz Leurer M, Warshawski S & Itzhaki M. The role of personal resilience and personality traits of healthcare students on their attitudes towards interprofessional collaboration. Nurse Education Today. 2017,61, 36-42. 
   

Warshawski S, Bar-Lev O & Barnoy S. The role of Academic Self-Efficacy and Social Support on Nursing Students' Test Anxiety. Nurse Educator. 2018, doi: 10.1097/NNE.0000000000000552.


Warshawski S, Itzhaki M & Barnoy S. The associations between peer caring behaviors and social support to nurse students' caring perceptions. Nurse Education in Practice. 2018, 31, 88-94.


Warshawski S, Itzhaki M & Barnoy S. Nurse and nurse student attitudes and perceived self-efficacy in use of information and communication technologies: professional and cultural differences.(Accepted for publication). CIN: Computers, Informatics, Nursing.DOI: 
 10.1097/CIN.0000000000000470, 2018.

 Warshawski S, Amit Aharon A & Itzhaki M. It takes two to tango: Public attitudes toward prevention of workplace violence against healthcare staff: A mixed methods study. Journal of Interpersonal Violence. DOI:10.1177%2F0886260519846865, 2019
 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive