רשימת תכניות לימוד של קבוצת הלמידה - 105
מנחים:
ד"ר זאנה אלחוב | ד"ר תהילה מזל | מרצים אורחים
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
להקנות לרופא המשפחה ידע רחב מתוך מגוון הנושאים הקשורים לאורח חיים ולתזונה, מעולמות תוכן שונים, מיומנויות מקצועיות וכלים פשוטים לעבודה עם מטופלים לביצוע שינוי באורחות החיים.
נושאי הקורס:
- פירמידת הפעילות הגופנית והנעה לפעולה, מרשם לפעילות גופנית.
- הגישה המוטיבציונית, כלים אימוניים לשינוי בריאות.
- מושגי יסוד בתזונה, ניהול סטרס, שינה.
- מניעה וגמילה מעישון, כלים למרפאה מקדמת בריאות.
שיטת הדרכה:
הרצאות פרונטליות, סדנאות להתנסות ותרגול, דיוני מקרה.
שיטת הערכה:
דיונים בכיתה ועבודה מסכמת.
מנחים:
ד"ר רוני הורוביץ | ד"ר אורית בר ישי | ד"ר ענת ברנד | ומרצים אורחים.
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
אבחנה וטיפול בבעיות קליניות שכיחות בעבודת רופא המשפחה (המשך).
שיטת הדרכה:
הצגת מקרים בנושאים הנלמדים וניתוחם.
שיטת הערכה:
מבחן מסכם.
מרכזת הקורס:
ד"ר אנה ילוב
מרצים:
מרצים אורחים
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
בקורס נתמקד בנקודת המבט של רופא.ת המשפחה בהתמודדות עם בעיות שכיחות בתחומים: רפואת עיניים, רפואת אף אוזן גרון בריאות האישה במרפאה הראשונית. ההרצאות מספקות מידע עדכני בתחום הרלוונטי, ומבוססות בעיקרן על מקרים קליניים שכיחים מחיי היום יום.
נושאי הקורס:
רפואת עיניים: עקרונות של אנמנזה ושל בדיקה גופנית (הקשורות לעיניים), אבחנה מבדלת, טיפול, והתוויות להפנות לרופא.ת עיניים או לחדר מיון.
- נושאי ההרצאות: עין אדומה, אובדן ראיה חד, אובדן ראיה כרוני, ביטויים עיניים של מחלות סיסטמיות.
אף אוזן גרון: יודגשו מצבים שכיחים ומצבים ש"אסור לפספס" בנושאי אף אוזן וגרון.
- נושאי ההרצאות: ירידה בשמיעה, סחרחורת, בעיות אוזניים שכיחות.
בריאות האישה: גיל מעבר, בעיות במחזור ווסת, וגיניטיס, צוואר הרחם, רפואת הנקה, מעקב הריון.
מנחים:
ד"ר יערה ערן דרומר | עו"ס יהודית גורליק | ד"ר מרטין גרנק | גב' מירב קרוב
תדירות המפגשים:
שיעור פעם בשלושה שבועות , שני סמסטרים (8 מפגשים).
מטרות הקורס:
- לעודד רופאים לבדוק ולהעריך את המיומנויות הבין - אישיות שלהם ולהכיר במגבלותיהם
- לשפר את התובנות לגבי דרכי התקשורת של המטופלים (מוצהר ולא מוצהר) ואת ה"חושים" האינטואיטיביים של הרופא
- לאפשר לרופאים לשים לב לערכיהם ולפתח מודעות ל"נקודות השחורות" שלהם בתקשורת עם המטופלים
- לאפשר לרופאים לגבש את זהותם המקצועית
שיטת הדרכה:
מוצגים מקרים לדיון. המקרים הם מתוך מגוון האירועים של מפגשים בין רופא לחולה שבדרך כלל גרמו אי-נחת בקשר או אי-נחת עם הערכים הפנימיים של הרופא.