32 מלגות הוענקו לסטודנטים מצטיינים לרפואה בתכנית הארבע שנתית

טקס הענקת מלגות הצטיינות בתכנית הארבע שנתית

20 מאי 2013

טקס הענקת מלגות לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים בתכנית הארבע-שנתית התקיים לאחרונה בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר. בטקס חולקו עשר מלגות הצטיינות לסטודנטים שהחלו השנה את לימודיהם בתכנית הארבע-שנתית ברפואה, ועוד 22 מלגות מטעם קרן ברקאי לסטודנטים בשנים א' עד ד'. בטקס השתתפו נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר, דקאן הפקולטה לרפואה פרופ' יוסף מקורי, ראש בית הספר לרפואה פרופ' לאונרד ליבוביץ וראש התכנית הארבע-שנתית ברפואה פרופ' גידי פרת. פרופ' שי יזרעאלי, המלמד בפקולטה ומנהל את היחידה לגנומיקה יישומית וחקר לוקמיה וסרטן בילדים בבית החולים שיבא, הרצה בטקס על הנושא "רפואה חוקרת - מתצפיות בחולים לידע ברפואה".

 

אף פעם לא מאוחר מדי

התכנית הארבע-שנתית ברפואה, הפועלת באוניברסיטה זו השנה החמישית, נולדה מתוך הצורך להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה בארץ, והיא פתוחה בפני בוגרי תואר ראשון מכל התחומים ומכל הפקולטות. עובדה אחרונה זו מביאה לכך שרבים מהתלמידים בתכנית מבוגרים יותר ביחס לסטודנטים אחרים לרפואה, חלקם אף בוגרי תואר שני, ומגיעים לתכנית הלימודים לקראת תואר דוקטור ברפואה כאשר ברשותם ידע קודם ומגוון.

 

כדי להתקבל לתכנית נדרשים המועמדים להשלים את לימודיהם בשבעה מקצועות ליבה ולעמוד בשורה של מבחנים. התוכנית עצמה, כאמור, היא בת ארבע שנים, ולאחר מכן עוברים הבוגרים לשנת התמחות בדרך לתואר המיוחל. מדי שנה מתקבלים לתכנית כשישים סטודנטים וסטודנטיות, כך שכיום לומדים בה בסך הכול כ-240 תלמידים.

 

עיסוק עם משמעות

אחד התלמידים החדשים, אשר קיבל בטקס מלגת הצטיינות, הוא צחי אייזר, בן 39 מרעננה, נשוי ואב לשתי בנות. אייזר סיים לפני למעלה מעשור את לימודיו במדעי המחשב באוניברסיטה העברית, ומאז עבד בענף ההייטק כתוכניתן, ראש צוות פיתוח ומנהל קבוצת פיתוח בארץ ובחו"ל. מה הניע אותו ללמוד רפואה בשלב זה של החיים? "אני חושב שזה הרצון לחפש יותר משמעות מאשר להתעסק בכסף", אומר אייזר. "העולם פשוט נראה לי ציני מדי. אמנם גם בהייטק אתה יוצר וזה מעניין, אבל המטרה של העבודה מסתכמת בסופו של דבר בחריץ של הגרוש, וחיפשתי משהו יותר משמעותי". אייזר מספר שהלימודים עצמם אינם קלים, בייחוד בשל הצורך לשלב אותם עם חיי המשפחה והאבהות לילדות. "יש הרבה ויתורים," הוא מוסיף, "אבל זה כמו ריצת מרתון, זה מרוץ לטווח ארוך".

 

הזוכים הנוספים במלגת ההצטיינות, שהוענקה על בסיס נתוני הקבלה לתוכנית הארבע-שנתית, הם עדו בר, מרב ברנסקי, לוטם וייס, גדי מעין, אבנר נבו, שיר עזריאלנט, יואב פוגץ, אתי קצבורג ואורן שגיב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>