ד"ר דבי רנד

ריפוי בעיסוק סגל אקדמי בכיר
ד"ר דבי רנד
טלפון פנימי: 03-6406551
משרד: מקצוע הבריאות, 318

מידע כללי

ד"ר דבי רנד היא מרפאה בעיסוק חוקרת ומרצה בכירה בחוג לריפוי בעיסוק בבית הספר למקצועות הבריאות ע"ש שטייר בפקולטה לרפואה. יש לה נסיון קליני מעל 12 שנים בטיפול באנשים לאחר אירוע מוחי והיא מרכזת את התחום גריאטרי-פיזיקלי בחוג לריפוי בעיסוק.

 

קורות חיים

ד"ר דבי רנד חוקרת רבות את האוכלוסייה שמשתקמים לאחר אירוע מוחי במטרה להבין את תהליך ההחלמה ולייעל את הטיפול שניתן לאנשים אלו. האכזבה מטיפול מסורתי לשיפור הגפה העליונה (שנשארת לא תפקודית במקרים רבים) והעובדה שאנשים רבים לאחר תקופת שיקום ארוכה לא חוזרים לרמת תפקוד אופטימלית, הובילה אותה לפיתוח תוכניות שיקום חדשות. כמו כן, ד"ר רנד חוקרת כיצד ליקויים בתפקודים ניהוליים משפיעים על תפקודו של האדם ומפתחת תוכניות לטיפול בליקויים אלו.

 

כבר במהלך לימודי הדוקטורט ד"ר רנד פיתחה סופרמרקט מדומה (ה-VMall) לטיפול ביד החלשה ובליקויים בתפקודים ניהוליים של אנשים לאחר אירוע מוחי. בשנים האחרונות, ד"ר רנד משתמשת במערכות משחקי וידיאו שונות במטרה להתאים אותם לשיקום כדי לעודד חזרות של תנועות מכוונות מטרה במהלך משחק מהנה. ד"ר רנד סיימה לאחרונה מחקר ניסוי מבוקר בו היא בדקה את יעילות טיפול קבוצתי בעזרת משחקי וידיאו בהשואה לקבוצה אשר השתתפה בטיפול מסורתי לשיפור התפקוד המוטורי והתפקודי של אנשים בשלב הכרוני לאחר אירוע מוחי. כחלק מאפיון ההתערבות לכל אחת מהקבוצות ד"ר רנד כימתה את מספר התנועות של הגפיים העליונות במהלך טיפול אופייני.

 

תחומי מחקר

מספר התנועות

נראה כי משחקי וידיאו מעודדים יותר תנועה של הגפיים העליונות מאשר תרגול מסורתי. מטרת המחקר היתה להשוואת את מספר החזרות ואת התנועתיות אשר נמדדה בעזרת מדדי תאוצה של הגפיים העליונות של נבדקים בשלב הכרוני לאחר אירוע מוחי אשר שיחקו במשחקי וידיאו או השתתפו בתרגול מסורתי. עשרים ותשעה נבדקים בגיל ממוצע 59 שנים, 1-7 שנים לאחר האירוע המוחי השתתפו באחת מקבוצות ההתערבות למשך שלושה חודשים. במהלך 1-2 מפגשים הנבדקים צולמו במצלמת וידיאו וענדו מדדי תאוצה על שורשי כפות ידיהם.
הצילומים נותחו והתנועות נספרו וסווגו לתנועות פסיביות/אקטיביות, תנועות מכוונות מטרה פסיביות/אקטיביות. נמצא כי המשחק במשחקי הוידיאו מעודד פי חמישה תנועות מכוונות מטרה וכפול תנועתיות בהשואה לתרגול המסורתי. אצל נבדקים עם יכולת תנועתית טובה יותר, הפערים הללו אף גדולים יותר. ממחקר זה ניתן להסיק כי משחקי וידיאו יכולה להיות דרך יעילה לעודד תנועתיות אצל אנשים לאחר אירוע מוחי. 

Publications

Rozental-Iluz C, Zeilig G, Weingarden H, Rand D. (2016). Improving executive function deficits by playing interactive video-games; a secondary analysis of a randomized controlled trial for individuals with chronic stroke. Eur J Phys Rehabil Med. Jan 13. [Epub ahead of print]

 

Kizony R, Zeilig G, Dudkiewicz I, Schejter-Margalit T, Rand D. (2016). Tablet Apps and Dexterity: Comparison Between 3 Age Groups and Proof of Concept for Stroke Rehabilitation. Journal of Neurologic Physical Therapy, 40(1):31-9.

 

Givon N, Zeilig G, Weingarden H, Rand D. (2016) Video-games used in a group setting is feasible and effective to improve indicators of physical activity in individuals with chronic stroke: A randomized controlled trial. Clinical Rehabilitation 30(4):383-92.

 

Rand D, Zeilig G, Kizony R. (2015). Rehab-let: touchscreen tablet for self-training impaired dexterity post stroke: study protocol for a pilot randomized controlled trial. Trials. Jun 18;16:277. doi: 10.1186/s13063-015-0796-9.

 

Frost Y, Weingarden H, Zeilig G, Nota A, Rand D. (2015). Self-care self-efficacy correlates with independence in basic activities of daily living in individuals with chronic stroke. Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases 24(7):1649-55.

 

Ratzon, N.Z., Friedman, S.,  Zamir, S., Amit, Y., Rand, D. (2015).  Functional capacity evaluation; does it change the determination of the degree of work disability? Disability and Health Journal, 8, 80-85.

 

Rand D & Eng JJ (2015). Predicting daily-use of the affected upper extremity one year poststroke. Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases 24,274-283.

 

Givon, N., & Rand D (2014). Group therapy using video games for individuals with chronic stroke. Israeli Journal of Occupational Therapy, 23, H94-H104.

 

Rand, D., Givon, N., Weingarden, H., Nota, A., Zeilig G. (2014). Eliciting upper extremity purposeful movements using video-games: a comparison with traditional therapy for stroke rehabilitation. Neurorehabilitation and Neural Repair, 28, 733–739.

 

Erez, N., Weiss, P.L., Kizony, R., Rand, D. (2013). Comparing performance within a virtual supermarket of children with traumatic brain injury to typically developing children: a pilot study. OTJR: Occupation, Participation and Health, 33,  218-227.

 

Neil, A., Ens, S., Pelletier, R., Jarus, T., Rand D. (2012). Eliciting upper extremity movement by playing video games - Nintendo Wii vs. Sony PlayStation EyeToy: implications for stroke rehabilitation. The European Journal of Physical and Rehabilitation Medicine, 48, 1-9.

 

Tang, A., Eng, J.J., Rand, D. (2012). Relationship between perceived and measured changes in walking after stroke. Journal of Neurologic Physical Therapy, 36, 1-7.

 

Kam, N., Struzik, J., Jarus, T., & Rand D. (2012). Is the Nintendo Wii Suitable for Stroke Rehabilitation? A Pilot Feasibility and Usability Study. The Israeli Journal of Occupational Therapy, 21, E3-E25.

 

Rand, D., & Eng J.J. (2012). Disparity between functional recovery and daily use of the upper and lower extremities during subacute stroke rehabilitation. Neurorehabilitation and Neural Repair, 26, 76-84.

 

Rand, D., Miller W.C. Yiu, J., Eng J.J. (2011). Interventions for addressing low balance confidence in older adults; a systematic review and meta-analysis. Age and Aging, 40, 297–306.

 

Rand, D., Eng, J. (2010). Arm-Hand Usage in Healthy Older Adults. American Journal of Occupational Therapy, 64,  877-885. 

 

Rand, D., Eng, J., Tang, P., Hung, C., & Jeng, J. (2010). Participation in physical activity and its contribution to the health-related quality of life of ambulatory individuals with chronic stroke. Health and Quality of Life Outcomes, 8, 80.

 

Rand, D., Eng, J., Liu-Ambrose T., Tawashy, A. (2010). Feasibility of a 6-month exercise and recreation program to improve executive functioning and memory of individuals with chronic stroke. Neurorehabilitation and Neural Repair, 24, 722 – 772. 

 

Weiss, P.L, Sveistrup, H., Rand, D., & Kizony R. (2009). Video capture virtual reality: A decade of rehabilitation assessment and intervention. Phys Ther Rev, 14, 307-321.

 

Rand, D., Weiss, P.L., & Katz, N. (2009). Training Multitasking in a Virtual Supermarket: A Novel Intervention After Stroke. American Journal of Occupational Therapy, 63, 535–542.

 

Rand, D., Katz, N., Weiss, P.L. (2009). Intervention using the VMall for improving motor and functional ability of the upper extremity in post stroke participants. European journal of physical and rehabilitation medicine, 45, 113-21.

 

Rand, D., Eng, J., Tang, F., Jeng, J., Hung, C. (2009). How active are people with stroke? Use of accelerometers to assess physical activity. Stroke, 40, 163-168.

 

Rand, D. Kizony, R., & Weiss, P.L. (2008). The Sony PlayStation II EyeToy: Low-cost virtual reality for use in rehabilitation. Journal of Neurological Physical Therapy, 32, 155-163.

 

Rand, D., Basha-Abu Rukan, S., Weiss, P.L., & Katz, N. (2008). Validation of the VMall as an assessment tool for executive functions. Neuropsychological Rehabilitation, 5, 1-20.

 

Kizony R., Josman, N.,  Katz, N., Rand, D., & Weiss, P.L. (2008). Virtual reality and the rehabilitation of executive functions: Annotated bibliography. The Israeli Journal of Occupational Therapy, 17, E47-E61.

 

Pinchkevsky, O., Ben-Shabat, M., Shameli, M., & Rand, D. (2007). The differences in hand functioning of two age groups in a healthy Israeli population. The Israeli Journal of Occupational Therapy, 16, H23 – H29.

 

Rand, D., Katz, N.,  & Weiss, P.L. (2007). Evaluation of Virtual shopping in the VMall: Comparison of post-stroke participants to healthy control groups. Disability and Rehabilitation, 29, 1710 – 1719.

 

Kizony R., Weiss, P.L., Shahar, M., & Rand, D. (2006). TheraGame – a Home Based VR rehabilitation System. International Journal on Disability and Human Development, 5, 265-269.

 

Feintuch, U., Raz, L., Hwang, J., Josman, N., Katz, N., Kizony, R., Rand, D., Rizzo, A.A., Shahar, M., Yongseok, J., & Weiss, P.L. (2006). Integrating haptic-tactile feedback into a video-capture-based virtual environment for rehabilitation. Cyberpsychology and Behavior, 9, 129-132.

 

Rand, D., Katz, N., Shahar, M., Kizony, R.,  Weiss, P.L. (2005). The virtual mall: A functional virtual environment for stroke rehabilitation. Annual Review of Cybertherapy and Telemedicine: A decade of VR, 3,193-198.

 

Brown-Robin, H., Rand, D., Kizony, R., Weiss, P.L. (2005). Effect of movement constraint within virtual environments. The Israeli Journal of Occupational Therapy, 14, E43-E57.

 

Weiss, P.L., Rand, D., Katz, N., & Kizony, R. (2005). Video capture virtual reality as a flexible and effective rehabilitation tool. Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation, 1, 1-12.

 

Rand, D., Kizony, R., Feintuch, U., Katz, N., Josman, N., Rizzo, A.A., Weiss, P.L. (2005).  Comparison of two VR platforms for rehabilitation: Video capture versus HMD. Presence, Teleoperators and Virtual Environments, 14, 147-160.

 

Rand, D., Gottlieb, D., & Weiss, P.L. (2001). Recovery of patients with a combined motor and proprioception deficit during the first six weeks of post-acute rehabilitation. Physical and Occupational Therapy in geriatrics, 18, 69-87.

 

Ittah, E., Rand, D., & Gottlieb, D. (2000). A follow up of the affected upper extremity of stroke patients discharged from rehabilitation using a wheeled walker. Physical and Occupational Therapy in geriatrics, 18, 39-49.

 

Rand, D., Weiss, P.L., Gottlieb, D. (1999). Does proprioceptive loss influence recovery of the upper extremity after stroke? Neurorehabilitation and Neural Repair, 13, 15-21.

 

Kizony, R., Rand, D., Merrill, N., Yaron-Muskatal, A., Mizrahi, A., Kuzy, S., & Shenkar, O. (1998). Standards of The Neurobehavioral Cognitive Status Examination (COGNISTAT) in Israel, according to age groups.  The Israeli Journal for Occupational Therapy, 2, H65 – H80.

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive