רשימת תכניות לימוד של קבוצת הלמידה - 99
מנחים:
ד"ר דן ליבון | מרצים אורחים
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
- חשיפת לרפואה משלבת, על פי התחומים קליניים: אורחות חיים, קרדיו-ואסקולר, אונקולוגיה, גניקולוגיה, כאב וכו'.
- הבנה והתמודדות של רופאים בעלי גישות שונות, עם מטופלים הפונים לרפואה משלבת.
- הכרות של התחומים - ספרות ומחקרים, שימושים, התוויות בעד/נגד.
- מציאת מקורות מידע, הכרות עם יועצים מומחים בתחומים השונים, מציאת מטפלים.
שיטת הדרכה:
הרצאות פרונטליות, מעט התנסות על-ידי רופאים מומחים בענפים השונים של הטיפול המשלב.
שיטת הערכה:
עבודה מסכמת.
מנחים:
ד"ר ליטל כהן ויג | ד"ר אפרת בן ברוך | ד"ר חן ארבל
תדירות המפגשים:
שעור שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
דיון בבעיות שכיחות של ילדים המטופלים על-ידי רופא משפחה (המשך).
נושאי הקורס:
תזונה בשנה הראשונה, התפתחות הילד, גישה למחלות חום חוזרות, צהבת בילוד, הרטבת לילה, לימפאדנופתיה, מחלות עור בילדים, חוסר שגשוג (FTT), קומה נמוכה, גישה לכאבי בטן בילדים, איתור וטיפול באלימות והזנחה של ילדים .
שיטת הדרכה:
הרצאות ודיוני מקרים.
שיטת הערכה:
הצגת נושא קצר בכיתה.
מנחה:
ד''ר טל פרידמן
תדירות המפגשים:
מפגש שבועי במשך סמסטר.
מטרות הקורס:
הקניית ידע בסיסי לאבחון ולטיפול בבעיות נפשיות שכיחות בקהילה.
יושם דגש על נושאים אלו: דיכאון, חרדה, סומטיזציה, מצבי חירום, פסיכוזות והתמכרות, תוך כדי ראיית הבעיה מנקודת מבטו של רופא המשפחה.
שיטת הדרכה:
הצגת מקרים ודיון בהם.
דיון בעקרונות אבחון וטיפול בגישה ביו-פסיכוסוציאלית מובהקת, תוך התייחסות לספרות נבחרת, תרגילים במשחק תפקידים. בכל נושא מושם דגש על האבחנה המבדלת והשאלה אם ומתי להפנות לפסיכיאטר.
שיטת הערכה:
מבחן מסכם.