שיפור התפקוד הקוגניטיבי בימים של חוסר ודאות עולמי - תשפ"ב

הרחב הכל
מבוא ומטרות

הקורס לא ייפתח בתשפ"ב. 

תכנית לימודים במתכונת מקוונת בזמן אמת

התפקוד הקוגניטיבי שלנו הוא משאב בעל חשיבות עליונה בשמירת יכולת התפקוד הכללית והמצב הנפשי ורגשי של האדם.
התפקוד הקוגניטיבי מתבטא ביכולת לזכור, להבין את המתרחש, להעריך חשיבות של אירועים ומצבים, לפתור בעיות, להתייחס בצורה ביקורתית לנתונים, להסיק מסקנות, לקשר בין דברים, להחליט החלטות, להבדיל בין עיקר לטפל, לחשוב בצורה מסודרת גם בתנאי חרדה ורגשות אחרים, להפעיל גישה יצירתית ועוד.
תפקודים מעין אלה ניתן להפעיל ברמות שונות. לעיתים הם לא נמצאים ברמה גבוהה מחוסר מודעות או חוסר ניסיון. תפקודים כאלה הם בעלי חשיבות רבה בכל מצב בחיים ובעיקר במצב של משבר עולמי של חוסר וודאות שדורש הפעלה מיטבית של כל הכישורים שלנו. 
רמת תפקוד קוגניטיבי נמוכה עשויה להכביד על תפקוד מתאים בתנאי אי וודאות. 
הקורס מבוסס על מחקרים המציגים שיפור בתיפקוד הקוגניטיבי בשיטות יחודיות המאפשרות ייעול תהליכי חשיבה חדשים
השיפור מבוסס על שיטת "המובנים" של פרופ' שולמית קרייטלר שפותחה במסגרת אוניברסיטת תל אביב, המבוססת על מספר רב של מחקרים מעל משלושים שנה.

מתכונת

מפגשי on line בפלטפורמת ZOOM

הקורס מתנהל על ידי הצגת הנתונים, השיטות והתנסות בשיטות, תוך תרגול במסגרת מבוקרת. הקורס כולל 7 מפגשים למשך ארבע שעות אחת לשבועיים. 

צוות הקורס

רכזות הקורס:
פרופ' שולמית קרייטלר | דר' כנרת וייסלר

תכנית הקורס
קהל יעד

פסיכולוגים.ות, עובדים ועובדות סוציאליים, עובדי.ות סיעוד, מורים.ות, אנשים שעוסקים בהפרעות תקשורת, רופאים.ות, העוסקים.ות בהערכת נתונים ובהדרכת עובדים.ות במסגרות ציבוריות

 

מועד

ימי ראשון, אחת לשבועיים, בין השעות 16:00 - 20:00

שכ"ל והרשמה

750, 1 ₪ לסמסטר

הרשמה מקוונת כאן

מידע נוסף

נוכחות: אישור לימודים סמסטריאלי יינתן רק אם הלומד השתתף בלפחות 75% מהמפגשים.

נקודות זכות: 13 נקודות לקורס.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>