משרות בפקולטה לרפואה

 

התפקיד: 

משרת סגל אקדמי בכיר במסלול הרגיל בחוג להפרעות בתקשורת, בית הספר למקצועות הבריאות, הפקולטה למדעי הרפואה והבריאות לשנת תשפ"ו

 

היחידה: 

החוג להפרעות בתקשורת, בית הספר למקצועות הבריאות, הפקולטה למדעי הרפואה והבריאות

 

תיאור התפקיד: 

החוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב מחפש מועמד.ת בהתאם לדרישות התפקיד. מקבל.ת המשרה יידרש ליזום ולהוביל תכניות מחקר חדשניות, להגיש הצעות למענקי מחקר ולהנחות תלמידים לתארים מתקדמים בנוסף למעורבות בעשייה ובהוראה בחוג.

עדיפות מחקרית בתחומים:

מדעי השמיעה על תחומיהם השונים כולל אבחון ושיקום לקויות שמיעה מינקות ועד זיקנה.

הליכי המינוי של המועמד.ת ייעשו בהתאם לנוהלי המינויים הנהוגים באוניברסיטה, בכפוף לאישור המוסדות האקדמיים המוסמכים ולפי שיקול דעתם. הדרגה האקדמית תיקבע על פי כישורי המועמד.ת.

המשרה היא תקנית, במסלול אשר עשוי להקנות קביעות בתום תקופת הניסיון בהתאם לנהלי האוניברסיטה. היקף משרה: 100%. המשרה המוצעת היא לאוקטובר 2025

 

דרישות התפקיד: 

המשרה פתוחה למועמדים בעלי תואר Ph.D בתחום מדעי השמיעה - קלינאי תקשורת בהכשרתם, בעלי רישיון משרד הבריאות בישראל.

בנוסף התנאים כוללים:

  • בעלי ניסיון מחקרי מוכח לאחר קבלת התואר דוקטור
  • יכולת מוכחת בביצוע מחקר עצמאי באמצעות פרסומים בכתבי עת מובילים ושפיטים
  • עדיפות לבעלי ניסיון בהוראה אקדמית  וניסיון קליני בתחום מדעי השמיעה
  • על המועמד יהיה להקים מעבדת מחקר בתחומים הרלוונטיים למדעי השמיעה
  • עדיפות תינתן למועמדים לאחר לימודי בתר-דוקטור

 

על המועמד/ת לשלוח:

• קורות חיים בהתאם להנחיות באתר הפקולטה

• רשימת פרסומים – הנחיות

• מסמך קצר )עד 5 עמודים( המסכם את הפעילות המחקרית עד כה.

• תכנית מחקר עתידיות.

• מסמך קצר המפרט את תחומי ההוראה בהם יוכל המועמד/ת להשתלב בהתייחס לתחומי ההוראה הנלמדים במסגרת החוג להפרעות בתקשורת.

 

בקש/י מ3- ממליצים )חובה לצרף מכתב המלצה ממנחה הדוקטורט( לשלוח ישירות מכתבי המלצה ליו"ר ועדת החיפוש של ביה"ס למקצועות הבריאות באמצעות דוא"ל: relis@tauex.tau.ac.il

המועד האחרון להגשת המועמדות : 15/06/2025

 

 

הליכי המינוי של המועמדים ייעשו בהתאם לנוהלי המינויים הנהוגים באוניברסיטה, בכפוף לאישור המוסדות האקדמיים המוסמכים ולפי שיקול דעתם. הדרגה האקדמית תיקבע על פי כישוריהם של המועמדים. ההצעה מיועדת למועמדים ללא כל אפליה על בסיס מין, דת, לאום או מוצא. המשרה תאויש בהתאם לכישורים האקדמיים, ניסיון מקצועי והתאמתה לצרכים. אין האוניברסיטה מחויבת לקבל הצעה כלשהי.




_______________________

 

 

Senior Faculty Positions Available in the Department of Communication Disorders at Tel Aviv University for the Academic Year 2025-2026

The Department of Communication Disorders, School of Health Professions at the Faculty of Medical and Health Sciences at Tel Aviv University, seeks an outstanding candidate to fill a tenure-track full-time faculty position (100%) at the level of Lecturer, Senior Lecturer (Assistant Professor) and Associate Professor.

 

Job description

Successful candidates are expected to carry out independent competitive research programs, initiate and lead innovative research projects, submit grant proposals, and supervise graduate students combined with teaching and department activities.

Priority research areas: Auditory sciences in their various fields, including diagnosis and rehabilitation of hearing impairments from infancy to old age.

 

Job Requirements

  • The candidate must possess a Ph.D. and a valid audiology license.
  • Advantage for postdoctoral training (preferred abroad); however, not a prerequisite.
  • Advantage for previous academic teaching experience.
  • Proven ability to conduct independent research.
  • Priority for experience in supervising graduate students in research projects.
  • Publications in peer-reviewed leading journals.
  • The position is available beginning October 1, 2025.

 

Applicants should submit

  • Curriculum Vitae: Including a full list of publications arranged according to the instructions on the Faculty's website. The C.V. must be submitted according to this format only, including a list of publications according to these guidelines.
  • A research summary (not exceeding five pages, including references) including past research accomplishments, current projects (including unpublished work) and future research plans.
  • Teaching statement based on the spectrum of courses currently taught at the Nursing Department.

 

 

Three letters of reference should be sent directly by the referees addressed to: Chair, Search Committee of the Communication Disorder Department, Tel Aviv University, Israel.

Applicants and letters of reference of reference should be sent to relis@tauex.tau.ac.il. Letter/s from the Ph.D. advisor/s is mandatory

 

 

Last date for applying 15/06/2025

 

Procedures for appointing candidates will be in accordance with the University's appointment procedures, subject to the approval and discretion of the accredited academic institution. The academic level will be determined according to the qualifications of the candidates. The proposal is intended for candidates without discrimination based on gender, nationality or origin. The position will be provided according to the qualifications of the appropriate candidates and the needs of the School of Medicine. Tel Aviv University is not obliged to accept any offer.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>