נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לבין המכון הלאומי לבריאות של קוריאה

ההסכם שנחתם בין המוסדות מפרט תכנית לשיתוף פעולה מחקרי ביניהם שיכלול חילופי חוקרים וסטודנטים, ימי עיון משותפים, ושיתוף פעולה במחקרים בתחומי בריאות האדם

02 ינואר 2013

 

לאחרונה נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לבין המכון הלאומי לבריאות של קוריאה(Korean National Institute of Health, KNIH) . הסכם ההבנות שנחתם בין המוסדות מפרט תכנית לשיתוף פעולה מחקרי ביניהם שיכלול חילופי חוקרים וסטודנטים, ימי עיון משותפים, ושיתוף פעולה במחקרים בתחומי בריאות האדם. ההסכם נחתם בעקבות ביקור בקוריאה של ד"ר דוד גורביץ, מנהל המעבדה הלאומית לגנטיקה של אוכלוסיות ישראל בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב.

 

גישה לאוסף עצום של דגימות פלסמה ותאי דם

ד"ר גורביץ הוזמן ע"י KNIH לייצג את ישראל בטקס חנוכת בנק התאים הלאומי של קוריאה - National Biobank of Korea. בנק התאים הלאומי של קוריאה הינו אחד מבנקי התאים הגדולים בעולם, הכולל בשלב זה דגימות דם (לרבות תאי דם מונצחים) של למעלה מחצי מיליון מאזרחי קוריאה, לרבות חולים בסרטן, מחלות לב וכלי דם, סכרת, אסטמה, מגוון מחלות אוטואימוניות, נאורולוגיות ופסיכיאטריות וכן מחלות זיהומיות. ממשלת קוריאה השקיעה בשנים האחרונות מעל 200 מיליון דולר בהקמת בנק התאים הלאומי, המנוהל במסגרת ה-KNIH ושוכן באותו קמפוס.

 

במהלך ביקורו בקוריאה נפגש ד"ר גורביץ עם ד"ר מיאונג-צ'אן צ'ו (Dr. Myeong-Chan Cho) מנהל המכון הלאומי לבריאות של קוריאה, ונידונה האפשרות לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל-אביב. ד"ר גורביץ מעריך כי הסכם שיתוף הפעולה שנחתם יאפשר לחוקרי אוניברסיטת תל-אביב גישה לאוסף עצום – מהגדולים בעולם – של דגימות פלסמה ותאי דם במסגרת שיתופי פעולה עם חוקרי המכון הלאומי לבריאות של קוריאה. שיתופי הפעולה יסייעו לחוקרי האוניברסיטה בפיתוח כלים דיאגנוסטיים לזיהוי מוקדם וטיפול במגוון רחב של מחלות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>