ברכות חמות לפרופ' אלחנן בורנשטיין

הראש החדש של מרכז אדמונד י. ספרא לביו-אינפורמטיקה

18 אוקטובר 2022
פרופ' אלחנן בורנשטיין הראש החדש של מרכז אדמונד י. ספרא לביו-אינפורמטיקה

פרופ' בורנשטיין הוא פרופסור מן המנין בפקולטה לרפואה ובבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. הוא גם חבר סגל אורח במכון סנטה פה ובאוניברסיטת וושינגטון. את התואר הראשון בפיזיקה ובמדעי המחשב ואת עבודת הדוקטורט במדעי המחשב עשה באוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן המשיך להתמחות פוסט-דוקטורט במחלקה לביולוגיה באוניברסיטת סטנפורד ובמכון סנטה פה - מכון מחקר מתקדם למדעי מערכות מורכבות. בשנת 2010, הצטרף כחבר סגל למחלקה למדעי הגנום באוניברסיטת וושינגטון, ובשנת 2018 עבר לאוניברסיטת תל אביב במינוי משותף ברפואה ובמדעי המחשב. פרופ' בורנשטיין זכה בפרסים יוקרתיים שונים כולל מלגת אלפרד פ. סלואן ופרס החדשנות היוקרתי של ה-NIH.

 

מחקרו של פרופ' בורנשטיין מתמקד בביולוגיה חישובית של המיקרוביום האנושי, ומטרתו לשפר את ההבנה המערכתית של המיקרוביום בבריאות ובחולי ולסייע בפיתוח רפואה ממוקדת אישית המבוססת על המיקרוביום. הקבוצה שלו מפתחת שיטות חישוביות חדשות בהשראת למידת מכונה, מדעי הנתונים, מודלים מטבוליים, וניתוח רשתות מורכבות למידול המיקרוביום ולניתוח מערכי נתונים רבי-ממדים של המיקרוביום.

 

פרופ' בורנשטיין הוא הראש החדש של מרכז מרכז אדמונד י. ספרא לביואינפורמטיקה החל מאוקטובר 2022, ומחליף את פרופ' רון שמיר שעמד בראש המרכז מאז הקמתו לפני 17 שנים.
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>