בית הספר לבריאות הציבור במקום הראשון בישראל

לפי דירוג מדד שנגחאי לשנת 2022

04 ספטמבר 2022
בית הספר לבריאות הציבור דורג במקום הראשון בישראל

דירוג בינלאומי המבוסס על מספר פרסומים, ציטוטים ומצוינות מחקרית

 

הדירוג הבינלאומי של אוניברסיטת טייוואן (NTU) לשנת 2022, מדרג את בית הספר לבריאות הציבור בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב במקום הראשון בישראל ובמקום ה-112 בעולם. מדובר בעלייה משמעותית מהדירוג הקודם של שנת 2021 בו דורג בית הספר במקום ה – 144. האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-273, ואחריה הטכניון במקום ה-346.

 

הדירוג הלאומי של אוניברסיטת טייוואן הוא בין הדירוגים המובילים של מוסדות אקדמיים בעולם, בכל שנה מציין הדירוג את 500 המוסדות המובילים בעולם על בסיס פרסומים אקדמיים. הציון של כל אוניברסיטה מורכב ממספר הפרסומים (25% מהציון הכולל), מספר ציטוטי מאמרים (35%) ומצוינות מחקרית (40%). כל אחד מהמרכיבים הללו נמדד על פני תקופה של 11 שנים ובמהלך השנה-שנתיים האחרונות. מרכיב המצוינות המחקרית כולל את מה שמכונה "H-Index", מספר המאמרים המצוטטים ביותר ומספר המאמרים בכתבי עת מובילים.

 

 

Israeli University Rankings 2022 >>

World University Rankings 2022 >> 

 

חמש האוניברסיטאות המובילות בדירוג הן: אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת סטנפורד, אוניברסיטת ג'ון הופקינס, אוניברסיטת טורונטו ואוניברסיטת אוקספורד. 

 

דקאנית הפקולטה לרפואה פרופ' קרן אברהם : "הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב היא הגדולה בישראל ומקיפה מגוון מרשים של מדעי הבריאות והרפואה - רפואה, רפואת שיניים, בריאות הציבור ומקצועות הבריאות, עם מצוינות מחקר והכשרה כאחד. ההתמקדות שלנו היא במדע בסיסי ובמחקר תרגומי, כדי לספק טיפולים ותרופות לישראלים ובכל העולם."

 

 

ולמה אנחנו חושבים שמגיע לנו להיות במקום הראשון?

פרופ' אברהם מציינת "כל תלמיד מקבל את ההשכלה וההכשרה האופטימלית לתחום הלימוד שהכי מעניין ומלהיב אותו.

 

בפקולטה שלנו המומחים המובילים בעולם במקצועות המחקר שלהם ומספקים את ההוראה הנדרשת כדי להמשיך בקריירה במחקר רפואי או במקצוע בריאות - רופאים, רופאי שיניים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות. המחקר וההכשרה מתקיימים הן בקמפוס באוניברסיטת תל אביב והן במרכזים הרפואיים המסונפים."

 

חברי הסגל של בית הספר לבריאות הציבור הם מובילים בעולם באפידמיולוגיה, ניהול אסונות, קידום בריאות ומדעי הספורט. במהלך המגיפה, המחקרים המובילים על SARS-COV-2 וחיסונים נעשו על ידי הפקולטה שלנו. אנו מובילים מאות פרויקטים מחקריים יחד עם הקהילה המדעית הבינלאומית, ומתאמים תוכנית הכשרה לקיץ עם אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>