טקס חלוקת מלגות מקרן ע"ש מיזיריצקי

בשנה זו, חילקה משפחת מיזיריצקי מלגות ל- 29 תלמידי רפואה ורפואת שיניים

05 ספטמבר 2012
טקס חלוקת מלגות מקרן ע"ש מיזיריצקי

טקס חלוקת מלגות מקרן ע"ש משפחת מיזיריצקי התקיים השנה ביום רביעי, ב- 11.7.12. זוהי השנה הרביעית שבה מחולקות מלגות לתלמידים מקרן זו. בשנה זו, חילקה משפחת מיזיריצקי מלגות ל- 29 תלמידי רפואה ורפואת שיניים.

 

ד"ר הדר ספיבק, מנהל המרכז לטיפול בהשמנת יתר, במרכז רפואי ע"ש שיבא, נתן הרצאה בנושא: "השמנת יתר וסוכרת מגפה עולמית, האם הטיפול הוא ניתוח?"

 

דברי נציג מקבלי המלגות, עומר טהורי, תלמיד שנה שישית בביה"ס לרפואה

 

משפחת מיזרצקי - ד"ר יורם מיזריצקי , הגב' עדנה מיזריצקי, ד"ר איתן מיזריצקי, גב' תמר זלינגר דיקן הפקולטה לרפואה, פרופסור יוסי מקורי, עמיתי הסטודנטים והדוקטורנטים, אורחים נכבדים. המשנה במסכת אבות פרק ב' משנה י"ג אומרת:

 

"אמר להם, צאו וראו איזו היא דרך טובה שידבק בה האדם. רבי אליעזר אומר, עין טובה; רבי יהושוע אומר, חבר טוב; רבי יוסי אומר, שכן טוב; רבי שמעון אומר, הרואה את הנולד; רבי אלעזר אומר, לב טוב. אמר להם, רואה אני את דברי אלעזר בן ערך מדבריכם, שבכלל דבריו דבריכם".

 

במשנה, חמישה תנאים קדמונים המנסים  לנסח בשתי מילים את דרך החיים הנכונה לאדם. דברי רבי אלעזר בן ערך – לב טוב ,נבחרים לצמד המילים המאגד בתוכו את כל שאר התכונות. מי שיש לו לב טוב, ממילא יש לו גם עין טובה, הוא גם חבר ושכן טוב  והוא גם רואה את הנולד. כאשר נתבקשתי לדבר בשם מקבלי המלגה, צמד המילים הראשון שעלה מול עיני בחושבי על המפעל הנפלא הזה של משפחת מיזיריצקי הנו- "לב טוב".

 

משפחת מיזיריצקי מלווה אותי מהיותי סטודנט לרפואה שנה שנייה, קצין משוחרר ואב לשלושה, מעט מבולבל ועם המון שאיפות והנה אני כאן בשבוע האחרון ללימודי,  לפני מבחני הגמר ממשיך לשרת במילואים אחת לשבוע, כבר אב לחמישה ילדים מקסימים ושנת הסטאז' מחכה ממש מעבר לפינה. כמוני, ישנם פה עוד עשרות סטודנטים ודוקטורנטים, קצינים וחיילים משוחררים, אבות ואמהות, אנשים שלמרות העול הכלכלי ממשיכים קדימה לעבר המחר בישראליות אופיינית .

 

לנו, הייתה מלגת מיזיריצקי כאוויר לנשימה במהלך המסע הלא פשוט אך ממוקד המטרה. מלגת משפחת מיזיריצקי אינה רק מלגה. היא גם היכרות אישית עם אנשים טובים וחמים, היא תחושה של המשכיות ובניין והיא מעל הכל יוצאת מהלב ונכנסת אל הלב. לא לחינם אמר רבי אלעזר בן ערך שמי שניחן בלב טוב הוא גם רואה את הנולד. אתם, משפחת מיזיריצקי  ניחנתם בלב טוב והנה אתם זוכים לראות רופאים ודוקטורים נולדים והרבה בזכותכם. 

 

במציאות שבה הציניות  והאינטרסנטיות מכרסמים בכל חלקה טובה, היה לי תמיד הלב הטוב של משפחת מיזיריצקי לסמן ימני של הערכים עליהם כולנו גדלנו והתחנכנו.

 

אסיים בראש ובראשונה בברכה לסטודנטים ולעצמי שנזכה להמשיך מן הלב הטוב שאנו רואים כאן לתוך חיינו האישיים והמקצועיים שנהיה קשובים וסבלנים לכל אדם באשר הוא ללא סייג ותנאי מוקדם. ולכם משפחת מיזיריצקי, מי ייתן ותזכו לעוד שנים רבות לתמוך ולדחוף קדימה את הדור הצעיר. והטוב הזה אותו אתם משפיעים עלינו, יושפע עליכם בחזרה בבחינת "המבקש על חברו – נענה תחילה".

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>