התנסות קלינית (מתוך תקנון התכנית)

לימודים לקראת התואר"בוגר בפיזיותרפיה" (B.P.T)

 

המידע להלן הוא חלק מתוך תקנון תכנית תואר ראשון בפיזיותרפיה

 

התנסות קלינית (להלן התנסות)

הוראה מעשית

 

לימודי הפיזיותרפיה כוללים רכישה ותרגול של מיומנויות בדיקה גופנית וטיפולית. במסגרת הלימודים המעשיים מתקיים תרגול בדרך כלל בזוגות (1:1), כאשר לומד.ת אחד.ת מהווה מודל והאחר.ת מתרגל.ת עליו.ה - ולהפך. ייתכנו מקרים שבהם יידרש תרגול או מבחן עם אדם מהמין השני. התרגול הוא חלק בלתי נפרד וחיוני לרכישת המיומנויות המקצועיות.

 

לפיכך:

  • על כלל הלומדים.ות להשתתף בכל השיעורים המעשיים וליטול בהם חלק פעיל.
     
  • יש להגיע לשיעורי התרגול המעשיים בלבוש מתאים, בהתאם להנחיות. במהלך התרגול תידרש לעיתים חשיפה של אזורי גוף שונים, בהתאם לנושאים הנלמדים.
  • למרצה או למתרגל.ת שמורה הזכות להתערב בכל שלב של השיעור או התרגול.


א. כללי

  1. לומד.ת לא יופנה.תופנה להתנסות אם לא עמד.ה בדרישות הקדם הרלוונטיות.

 

דרישות קדם:

 

1.1. להתנסויות חובה - נדרש ציון עובר בכל הקורסים הנלמדים באוניברסיטה ובמרכזי ההוראה הקלינית הרלוונטיים לתחום ההתנסות.
אי עמידה בדרישות הקדם תגרור דחייה או הפסקה של ההתנסות.

  1. התנסות קלינית תיחשב כקורס לכל דבר ועניין.


ב. הערכת לומד.ת

1. מרכיבי ההערכה:

1.1. הרכב הציון לפי סוג ההתנסות:

  • התנסות עם מבחן (ילדים):

       70% הערכת מדריך.ה

       30% מבחן סוף ההתנסות
  • התנסות עם מבחן ועבודת חקר מקרה (מכון, בית חולים, שיקום מבוגרים):

       60% הערכת מדריך.ה

       20% מבחן

       20% עבודת חקר מקרה
  • התנסות ללא מבחן (בחירה):

       80% הערכת מדריך.ה

       20% עבודת חקר מקרה

לומד.ת נדרש.ת להשיג ציון כולל של לפחות 70 בהתנסות.

1.2. התנסות מפוצלת - יש לעבור בהצלחה כל חלק בהתנסות.

1.3. הערכת מדריך.ה


הציון בהערכת המדריך.ה הוא תנאי להמשך התהליך:

קבלת ציון פחות מ-70 תיחשב ככישלון, ולא ניתן יהיה להיבחן בסיום ההתנסות.

1.4. מבחן
 


נדרש ציון עובר של 70 לפחות. לא ניתן לשפר ציון.

מועד נוסף יינתן רק במקרה של כישלון, וייערך באותם תנאים עם מודל דומה.

1.5. עבודת חקר מקרה
 


יש להגיש תוך שבועיים מסיום ההתנסות. איחור יגרור ביטול ניקוד.

  • קבלת ציון פחות מ-70 אך ציון סופי כולל של מעל 70 - אין צורך בתיקון.
  • ציון כולל נמוך מ-70 - יש להגיש תיקון.
  • ציון לאחר תיקון יהיה 70. אם לא עבר.ה גם לאחר התיקון - ייחשב ככישלון.

ג. התנהגות

  • אי עמידה בדרישות ההתנהגות (בטופס ההערכה או במבחן) תיחשב ככישלון בהתנסות כולה.
  • במקרה של התנהגות לא הולמת - ידווח המדריך.ה להנהלת מרכז ההוראה הקלינית, שתדווח לראש החוג. אם נדרש, תישלח התראה ללומד.ת.
  • במקרה של כישלון בהתנהגות - תתקיים בחינה של המשך הלימודים בוועדה לענייני תלמידים.
  • ההודעה תימסר ללומד.ת בכתב מראש החוג, וכן תימסר החלטת הוועדה.

ד. כישלון בהתנסות

  1. לומד.ת שנכשל.ה - יידרש.תידרש לעבור את ההתנסות בשנית, למעט אם הוחלט אחרת בוועדה.
    ההתנסות החוזרת תתקיים במקום אחר.
    הפסקה ביוזמת הלומד.ת (גם בהתנסות בחירה) - תיחשב ככישלון.

במקרה של כישלון חוזר - יש לעיין בפרק "תנאי מעבר" בתקנון בית הספר.

  1. לומד.ת שעבר.ה את שלוש ההתנסויות הראשונות ונכשל.ה בהתנסות מאוחרת - תידון הפסקת לימודיו.ה בוועדה.

 

ה. השלמת תקופת התנסות עקב היעדרות מוצדקת
 

לומד.ת שהמציא.ה אישורים להיעדרות מוצדקת (כגון מחלה, מילואים, אבל), ישלים.תשלים את החסר לפני פתיחת שנה"ל הבאה.

  • היעדרות של עד 3 ימים - אינה מחייבת השלמה.
  • היעדרות של עד שליש מתקופת ההתנסות – תחייב השלמה.
  • היעדרות של יותר משליש - תחייב חזרה על כל ההתנסות.
  • בהתנסות מפוצלת באורך של עד 4 שבועות - יאושרו עד יומיים של היעדרות בלבד. מעבר לכך - תחייב השלמה.
  • מועד ההשלמה יתואם בין מרכז ההוראה הקלינית ובין מקום ההתנסות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>