קורסים - מפגשים
שנה א' - שנה"ל תשפ"ב 2022/2023
הקורס בוחן את הזיקה של סימפטומים קליניים ואבחנות דינמיות – התפתחותיות מגוונות. בין השאר נסקרים האטיולוגיה, המהלך, התמונה הקלינית והטיפול מתוך נקודת מבט אינטגרטיבית, המשלבת את הפן הקליני עם הפן ההתפתחותי.
הקורס יעסוק במגוון הפרעות בהן הפרעות חרדה, הפרעות דיסוציאטיביות, מחלות אפקטיביות, פסיכוזות והפרעות אישיות. בנוסף, יידונו סוגיות של פתולוגיה בארגונים, והיבטים של חיבור בין מחלות הפרט והמערכת.
(סמסטר א')
הקורס עוסק בהעמקת ההבנה של היבטים פסיכודינאמים בתיאוריה ובטכניקה. במהלך הקורס ייבחנו מושגי מפתח במפגש הבינאישי, כגון: המסגרת הטיפולית וגבולותיה, החוזה הטיפולי, העברה והעברה נגדית.
הקורס מדגיש הבטים מעשיים ומיועד להרחיב את הכלים השונים העומדים לרשות המשתתפים בו.
הקורס מעודד שיחה ודיון פתוח תוך שהמשתתפים מביאים מקרים מתוך עבודתם בטיפול, ביעוץ ובהדרכה ואלה נבחנים בראי המושגים והכלים הנלמדים.
(סמסטר א')
סדנה מרוכזת בחופשה בין הסמסטרים.
תיאור ומועד הסדנה יפורסמו בהמשך.
בקורס זה יבחנו תהליכים עיקריים המחוללים שינוי במפגש טיפולי. הקורס מתבסס על שילוב זויות ראיה של תיאוריות עיקריות שעיצבו לאורך השנים את שדה החשיבה הפסיכואנליטי ובכלל זה היסודות שהונחו ע"י פרויד, תיאוריות יחסי אובייקט (בעיקר קליין וויניקוט) ופסיכולוגית העצמי (קוהוט).
במהלך הקורס נבחן כיצד מתייחסות העמדות השונות ליחסי המטפל עם המטופל ומהם הכלים שהן מציעות המסייעים לשינוי ולריפוי. יידונו מושגים כגון: הכלה, החזקה, פירוש ועוד.
הדיון יתבסס על חומר תיאורטי לצד דוגמאות שיביאו המשתפים והמרצה.
(סמסטר ב')
קורס שמטרתו פיתוח מיומנויות הקשבה ורגישות למימדים הפסיכודינמיים שנלמדו בקורסים הקודמים. במהלך הקורס יביאו המשתתפים דילמות וסוגיות מעבודתם ואלה ינותחו בהתאם למושגים המרכזיים. מטרת הקורס היא ליצור אינטגרציה בין החלקים התיאורטיים והמעשיים ולספק כלים ליישום החשיבה הפסיכודינמית בעבודה היומיומית.
(סמסטר ב')
סדנה מרוכזת בחופשת הקיץ.
תיאור ומועד הסדנה יפורסמו בהמשך.