• ראשי
  • הגישה ההתייחסותית

    פסיכותרפיה פסיכואנליטית

    בגישה ההתייחסותית א ב

    לימודי תעודה תלת שנתיים

    במסגרת הלימודים המתקדמים בפסיכותרפיה

    ראש המסלול: ד"ר רוני באט

     

     

    א. הלימודים מיועדים לפסיכיאטרים, פסיכולוגים קליניים ועובדים סוציאליים העוסקים בבריאות הנפש, שהנם בוגרי תכנית הכשרה בפסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית, בהיקף ובתכנים המקבילים לאילו של התכנית הבסיסית התלת שנתית באוניברסיטת תל אביב או שהנם בכירים בתחום, 10 שנות ניסיון לפחות, לאחר סיום ההתמחות.

     

    ב. במקרים חריגים, הלימודים יתאפשרו למטפלים (MA) ממקצועות טיפוליים נוספים, שהנם בוגרי תכנית הכשרה בפסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית, בהיקף ובתכנים המקבילים לאילו של התכנית הבסיסית התלת שנתית באוניברסיטת תל אביב, ושעוסקים בתחום הטיפולי.

      

    המסלול מציע תכנית לימודים תלת-שנתית, ייחודית ומקיפה אשר נועדה לאפשר הכרות מעמיקה עם התיאוריה והקליניקה של הפסיכותרפיה הפסיכואנליטית ההתייחסותית.

    התכנית קיימת אחת עשרה שנים ומהווה את אחד ממסלולי ההכשרה הבולטים כיום בתחום.

    בתכנית מלמדים מיטב המרצים והקלינאים בתחום בארץ, בשיתוף מרצים וקלינאים מהמסלול לפסיכואנליזה התייחסותית באוניברסיטת ניו יורק.

    למסיימי הלימודים במסלול תוענק תעודה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית בגישה ההתייחסותית*.

     

    הזרם ההתייחסותי מכיר בהשפעה ההדדית הבלתי נמנעת של שני השותפים  במפגש הטיפולי, חוקר את המארג הנוצר בין החוויה התוך נפשית לבין החוויה האינטר-סובייקטיבית בתוך התהליך ומאפשר הבנייה משותפת של משמעויות המתגלות בתהליכי העברה והעברה נגדית.  פרספקטיבה זו מאפשרת התבוננות חדשה על שחזורים וחוויות טראומתיות בחיי המטופל והשפעותיהן על התפתחותו הנפשית. בשנים האחרונות תורם הזרם ההתייחסותי מושגים אשר מרחיבים ומשנים את הבנתנו הפסיכואנליטית והקלינית לגבי קשר בין מודע ולא מודע באמצעות משמעותו המתהווה של הקשר הטיפולי.

     

    מטרת התוכנית לאפשר לימוד מעמיק של התאוריה והעבודה הקלינית ההתיחסותית כמו גם הדיאלוג בין הגישה ההתיחסותית לגישות אחרות. במהלך הלימודים התלמידים יחשפו לריבוי נקודות מבט המציבות את הקשר הבינאישי הגלוי והסמוי במרכז העבודה הטיפולית.

     

     

    תכנית הלימודים:

    הלימודים מורכבים מקורסים עיוניים ומסמינרים קליניים.

    הלימודים מתקיימים בימי חמישי בין השעות 15:00-20:30.

    בחופשות בין הסמסטרים ובחופשת הקיץ מתקיימות סדנאות מרוכזות המועברות על ידי תיאורטיקנים וקלינאים התייחסותיים מהארץ ומחו"ל.

    .

    סגל ההוראה:

     

    סגל המורים והמדריכים:

    ד"ר חנה אולמן, טליה אפלבאום-פלד, ד"ר רוני באט, ד"ר שלמה ביינארט, פרופ' עמנואל ברמן, תמר ברנע, אהובה ברקן, תמי דרור-שיבר, סנדרה הלוי, ד"ר אפי זיו, ש"ר שרון זיו-ביימן, ד"ר אילן טרבס, ד"ר אילנה לאור, ד"ר דני לוי, ד"ר רינה לזר, ד"ר עופר מאורר, ד"ר אבי נוטקביץ, עדית ניר, דפנה ערן, ד"ר עמית פכלר, ד"ר בעז שלגי.

     

    מרצים אורחים: ד"ר גלית אטלס (Galit Atlas), ד"ר אורנה גורלניק (Orna Guralnik)  , ד"ר ג'יל זלברג (Jill Salberg), ד"ר ג'ונתן סלאבין (Jonathan Slavin) , ד"ר מל סלבין (Mal Slavin), מיקי רחמני (Miki Rachmani). 

    .

    * הדרישות לקבלת תעודה (לתלמידים שהתחילו לימודיהם החל משנה"ל תשע"ח 2017/2018):

    בשלוש שנות הלימוד, בנוסף לקורסים והסמינרים נדרש:

    1. החזקה של לפחות שלושה טיפולים פעילים בגישה פסיכואנליטית התייחסותית לכל אורך תקופת הלימודים.
    2. נדרשת הצגת מקרים טיפוליים (לפחות שלושה במהלך שלוש שנות הלימוד) במסגרת הסמינרים הקליניים.
    3. בסיום הלימודים על התלמיד/ה להגיש עבודה המכילה סיכום טיפול ודיון תיאורטי המבוסס על הגישה ההתייחסותית.
    • הלימודים בכל סמסטר יוכרו רק אם התלמיד השתתף ב- 75% של שעות הלימוד ושילם שכר לימוד כנדרש.
                  
    לעומדים בדרישות אלו תוענק תעודה על סיום הלימודים:

    בפסיכותרפיה פסיכואנליטית בגישה ההתייחסותית

     

    *****

     

     

    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    Developed by
    UI/UX Basch_Interactive